PRIVACY VERKLARING
ALGEMEEN
Americol BV respecteert de privacy van klanten en leveranciers en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om uw of onze bestelling(en) zo snel en gemakkelijk mogelijk te bezorgen of te ontvangen. Mochten wij uw gegevens voor andere doeleinden willen gebruiken, dan zijn wij verplicht daarvoor uw toestemming te vragen. Americol BV zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling of levering.
CONTACTGEGEVENS AMERICOL
Sluispolderweg 33
1505 HJ Zaandam – The Netherlands
Tel.: +31 (0)75 – 6313244
info@americol.nl
www.americol.nl
Kantoor (bezoek adres)
Sluispolderweg 24
1505 HK Zaandam – The Netherlands
Laboratorium & Productie
Sluispolderweg 33
1505 HJ Zaandam – The Netherlands
Distributiemagazijn
Sluispolderweg 10
1505 HK Zaandam – The Netherlands
DOELEN GEBRUIK GEGEVENS DOOR AMERICOL
Bij het plaatsen van een bestelling worden de klant gegevens gebruikt tijdens het hele primaire proces om de bestelling zo goed en snel mogelijk bij de klant te krijgen en daarna voor de correspondentie over de factuur. Bij mogelijke klachten of vragen over de bestelling kunnen de gegevens tevens gebruikt worden om deze op te lossen of te beantwoorden.
Voor het bestellen van goederen worden de gegevens van onze leveranciers bij ons vastgelegd en gebruikt voor het bestellen en ontvangen van goederen. Tevens kunnen deze gegevens gebruikt worden voor het versturen of melden van eventuele klachten of vragen naar de leverancier toe.
Voor het aanmaken van bv WIK’s (Werkplek Instructie Kaarten) kunnen de leveranciersgegevens gebruikt worden om het juiste product te kunnen invoeren.
Maximaal 1x per jaar worden er klant tevredenheidsonderzoeken of leveranciers beoordelingen gedaan. Hiervoor worden klant- en leveranciersgegevens gebruikt. Deze gegevens kunnen tevens gebruikt worden in het MR (Management Review).
ONTVANGERS KLANT- EN LEVERANCIERSGEGEVENS
Binnen de organisatie worden de gegevens op verschillende afdelingen gebruikt:
- Directie
- Customer Service
- Inkoop
- Verkoop
- Financiële administratie
- Bedrijfsbureau
- Laboratorium
- KAM-V
Daarnaast worden de verzendgegevens verstrekt aan o.a. transportbedrijf, koeriersbedrijf.
PERIODE VAN OPSLAG
De gegevens worden opgeslagen in ons ERP systeem, aangezien alle gegevens aan elkaar gekoppeld worden binnen het systeem is het niet mogelijk om klant- of leveranciers uit het systeem te verwijderen na een bepaalde tijd.
RECHT OP INZAGE OF RECTIFICATIE VAN KLANT- OF LEVERANCIERSGEGEVENS
Mocht een klant of leverancier zijn gegevens willen inzien of willen wijzigen, dan kan dat via de afdeling Customer Service (075 631 32 44 of info@americol.nl).
KLACHT INDIENEN
Mocht u een klacht hebben over een geleverd product of de organisatie Americol BV, dan kunt u deze kenbaar maken via de afdeling Customer Service (075 631 32 44 of info@americol.nl). Mocht u een klacht hebben over de manier van werken met persoonsgegevens bij Americol BV, dan kunt u deze melden bij https://autoriteitpersoonsgegevens.nl
RECHTEN VAN DE KLANT
Klanten en leveranciers hebben het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik of verzamelen van gegevens. Hierbij rekening houden dat de verzamelde gegevens nodig zijn voor het proces om een bestelling te kunnen leveren of te ontvangen.
Klanten en leveranciers hebben het recht om te vragen voor het overdragen van gegevens naar andere partijen, daar waar noodzakelijk voor het proces zal Americol BV de gegevens overdragen.
Klanten en leveranciers hebben het recht om de gegeven toestemming in te trekken voor het gebruiken en verzamelen van gegevens. Hierbij rekening houden dat de verzamelende gegevens nodig zijn voor het proces om een bestelling te kunnen leveren of te ontvangen.
VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT
Klanten en leveranciers zijn verplicht om bepaalde gegevens op te geven bij een bestelling of levering om het verloop van het proces te kunnen laten verlopen en uiteindelijk de bestelling geleverd te kunnen krijgen.
Formulier: 17.01B.A.F, Versie 1.